Felnőtt tartalom. Elmúltál már 18 éves?
Igen | Nem
Lavju

Női vibrátorok már az amerikai drogériákban is kaphatók

A vibrátorokat éveken keresztül csak a sex shopokban vásárolták a vevők, később már az internetről is rendelhették, és diszkrét, jelölés nélküli dobozban érkezett házhoz. Használatukról ritkán beszéltek nyilvánosan, hacsak nem a késő esti pikáns női „talk-show”-kban. Manapság azonban az USA-ban nemcsak a Music TV hirdetései hívják fel rájuk a figyelmet, de az olyan neves és vezető (mainstream) drogériákban már árusítják is őket, mint amilyen a Duane Reade és a Walgreens, csupán csak néhány lépésnyire a Dr. Scholl’s, vagy a Bengay üzletektől.

A polcokon található legújabb modell a Tri-Phoria, amely a Trojan kondomgyártó cég kreációja, miután a cég 2008-ban kutatást végzett az Indiana Egyetem Szexuális Egészség Promóciós Központjával karöltve. A kutatás napvilágra tárta, hogy az amerikai nők több, mint fele használ vibrátort, és ezeknek a nőknek a 80 %-a partnerével együtt használja azokat. James Daniels, a Trojan cég marketing elnökhelyettese ezt az alábbiakkal magyarázza: „Az ötlet tényleg a fogyasztóktól jött. Folyamatosan mondogatták: vibrátorokat, vibrátorokat. Mi csak nevettünk rajta. Majd később realizáltuk, hogy a vevők tényleg komolyan gondolták.”

A Tri-Phoria modell a LifeStyles, szintén kondomgyártó cég „A:Múzsa Személyes Öröm Masszőr” termékéhez csatlakozik, amely januárban érkezett az üzletekbe, valamint a Durex kondomgyártó cég Allure termékéhez, amely 2008-ban debütált a drogériák polcain. (Mindegyik modell ára 19.99 USD.) Alan Cheung, a Durex cég senior brand menedzsere szerint a társaság „vibráló” termékeinek eladása az elmúlt 6 hónap során 60 %-kal emelkedett, összehasonlítva 2010. hasonló időszakával. „A fogyasztók határozottan nem szégyellősek az ilyesfajta termékek vásárlásakor a drogéria üzletekben sem.” – mondta a termékmenedzser.

Rachel Venning számára, aki a „Babeland” (bébiföld), egy szexuális játékszer áruházlánc alapítója, ezek a vélemények egyáltalán nem meglepőek. Áruházláncának egyik üzletét ugyanis ő is tiltakozások hulláma közepette nyitotta meg a családbarát környékként elhíresült brooklyni (New York) Slope Parkban. „Tudtam, hogy a nők a Duane Reade üzletláncban is vásárolni fogják a vibrátorokat, és mint az élethosszig tartó szexuális örömökre buzdító „kórus” vezetője, jólesően borzongtam meg a fejlemények láttán. Ez újabb előrelépést jelent a vibrátorok evolúciójában, így megszokott fogyasztási termékké válhatnak, lerakhatják magukról a szégyen, a szexuális defektus és a „feslettség” terhét.”

Liz Canner, aki a 2009-ben debütált „Orgazmus Cég” című dokumentumfilm rendezőnője volt, egyetért a fenti megállapítással. Filmje ugyanis azokkal a gyógyszergyártó cégekkel konfrontálódott, amelyek azt sugallják, hogy a nők szexuálisan diszfunkcionálisak, ha szex közben nincs orgazmusuk és ezért bizonyos fajta gyógyszeres, vagy pszichikai terápiás segítségre van szükségük. „Egy elfojtott kultúrában könnyebb valamilyen orvosi zavarban szenvedni, mint bemenni egy szexüzletbe és venni egy vibrátort. A vibrátorok már több, mint 100 éve segítik elő a nők szexuális örömét. Miért ne lehetnének ott a polcokon a többi árucikk között?” – nyilatkozott Ms. Canner egy nemrég adott interjújában.

A vibrátorok az 1990-es években egyfajta kulturális ékkövekként szerepeltek egyes szexfilmek jeleneteiben. De más filmeknél ez nem így volt, egészen addig, amíg az HBO műsorára nem tűzte a „Szex és New York” c. filmsorozat egyik epizódját. Ebben a bizonyos epizódban tulajdonképpen a „Nyuszigyöngy”-nek nevezett eszköz volt a főszereplő, egy vibrátor, amely megmentette a főszereplőnőket az egy éjszakás kalandra vágyó férfiaktól. „A Szex és New York a nők szexuális komfortjáért olyan sokat tett, mint amennyit az elmúlt évtizedekben semmi sem tehetett volna.” – mondta róla Dr. Laura Berman, a híres Oprah Winfrey Hálózaton (OWN TV csatorna), aki Amerika vezető női szexuális egészség szakértője.

Dr. Laura Berman, prominens szex- és párkapcsolati szakértőként maga is üzemeltet egy szexuális játékszer üzlethálózatot. Miután egyszer szerepelt az Oprah Winfrey showban, mely rész éppen azokra a felnőtt nőkre koncentrált, akiknek problémáik voltak az orgazmus elérésével, egyik „játékszere”, az Aphrodite, mindörökké az eladási toplisták élére került. 2006-ban nemzeti vitát indított el Amerikában, amikor az anyákat arra buzdította, hogy tinédzser lányaiknak vásároljanak vibrátorokat. „Ha a lányokat felhúzzák egy randin és szexért nyaggatják őket a fiúk, egyszerűen hazamehetnek és önmagukat stimulálva kielégülhetnek, ahelyett, hogy teherbe esnének.” – nyilatkozta akkor Dr. Berman. (Természetesen, az önstimuláláshoz nincs szükség vibrátorra, de a doktornőt elgondolásában nem a piaci potenciál vezérelte.)

A vibrátor napjainkra jellemző (az USA-ban) otthonosságát értékelve, Dr. Berman a következőket mondja: „A nők egyre kevésbé értik meg azt az irreális és puritán elképzelést, amelyet a „jó kislány” fogalma jelent. Amikor magukhoz ölelik vibrátorukat, egyúttal saját szexualitásuk felett is átveszik az uralmat.”

A témával kapcsolatosan meginterjúvolt férfiak nemcsak, hogy nem érezték magukat fenyegetettnek, amiért nőpartnereik szexuális életükben hozzászoknak az eszközökhöz, de egyenesen lelkesek voltak. A 31 éves Jeremy például, aki a szórakoztatóiparban dolgozik és New Yorkban él, a riporter kérdésére azt válaszolta, hogy az ő perspektívájából nézve egy nő, aki gondosan felfedezi saját testét, akár saját maga, akár pedig bármilyen olyan játékszer segítségével, amelyet érdekesnek tart, szignifikánsan jobb szerető.

Vagy például a 44 éves Lou, aki Long Island-en él, és 20 éve házas a 47 éves Sarah-val. Amikor prosztatarákot állapítottak meg nála az orvosok, akkor egy ún. „állítsd össze a saját vibrátorodat szett”-et használt ahhoz, hogy feleségének örömöt szerezzen, mielőtt az operáción át nem esett. „Soha nem jutott eszembe, hogy Istenem, ezt rosszul tettem.” – mondta Lou.

Carol Queen, aki az „Antik Vibrátor Múzeum” kurátora és a Good Vibrations (Jó Vibrátorok) nevű szex-játékszer kiskereskedő cég szexológus alkalmazottja több, mint 30 éve, úgy véli, hogy az 1990-es évek elején, amikor a vibrátor a Szex és New York c. sorozat révén nagyobb „hírnevet” szerzett magának, az ügyfeleivel a szexről és a szexuális örömökről folytatott dialógusok során sokkal nyíltabban került elő a HIV/AIDS betegséggel kapcsolatos félelem, és vezetett a kondomhasználatról való őszinte beszélgetésekhez. A hölgy azt is hozzátette, ez volt az az időszak, amikor a nagyközönségnek szóló erotikus filmekben is előrelépés történt.

Napjainkban a 43 éves Suki Dunhamnek köszönhetően a vibrátoroknak már iPhone kiegészítőjük is van. Ms. Dunham az Apple óriáscég korábbi üzletvezetője, gyermeke születése után 4 évig otthon maradt, mielőtt megalapította volna az OhMiBod nevű cégét, amely olyan vibrátorokat forgalmaz, amelyeket iPodok, iPadok, iPhonok és más okos telefonok segítségével ritmikusan szinkronizálni lehet.

Az ötlet a férjétől származik, aki akkoriban a Tyco cég alkalmazottjaként sokat utazott, és az egyik karácsonyra feleségének iPodot és vibrátort ajándékozott. Később kilépett a Tycotól, hogy segítsen feleségének találmányát piacra dobni, ami persze némi akadályba ütközött. A Nylon Magazin visszautasította hirdetésük megjelentetését, a szövetségi „Kisvállalkozók Adminisztrációs Bankja” pedig kölcsönkérelmét, azzal a magyarázattal, hogy „buja” üzletet irányítanak.

„Persze, a 10 éves lányommal ülhetek a TV előtt főműsoridőben és nézhetem a Viagra hirdetéseket, de a Facebookon nem reklámozhatom OhMiBod rajongói oldalamat.” – fakadt ki a feltaláló.

A drogériákban forgalmazott vibrátorok csomagolása természetesen diszkrét és elegáns. Dr. Berman parfümszerű dobozokban, a Trojan cég pedig diszkrét, levendulaszínű dobozokban forgalmazza termékét. A cégek képviselői úgy nyilatkoztak, hogy kifejezetten degradáló lenne számukra, ha a vibrátorok dobozain pornósztárok jelennének meg, a vásárlók részéről ugyanis igény van a bizalmasság megőrzésére.


PS: A szégyen az élvezet gyilkosa, egy jó vibrátor a barátja.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!